Την υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ΤΑΞΙ καταγγέλλουν με επιστολή τους οι οδηγοί, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία τους για την τρέχουσα κατάσταση στο κλάδο.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων, πρόκειται για τεράστια υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ΤΑΞΙ από τα Ε.Ι.Χ. μετα οδηγού στις επιβατικές μεταφορές, με αποτέλεσμα οι οδηγοί ταξί να βιώνουν τα τελευταία χρόνια μια δραματική μείωση του εισοδήματός τους, με πολλούς από αυτούς να αδυνατούν πλέον να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, να αδυνατούν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες και τα οχήματα τους, καθώς και να συντηρήσουν τις οικογένειες τους.
Η επιστολή του Συλλόγου:
Σας αποστέλλουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, προκειμένου να σας εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την τρέχουσα κατάσταση στο κλάδο των ΤΑΞΙ και ιδιαίτερα όσον αφορά την τεράστια υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ΤΑΞΙ από τα Ε.Ι.Χ. μετα οδηγού στις επιβατικές μεταφορές.
Τα τελευταία χρόνια, με συνεχόμενες νομοθετικές παρεμβάσεις που απελευθέρωναν το μεταφορικό έργο του ΤΑΞΙ, δινόταν η δυνατότητα στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) μετα οδηγού, να αυξήσουν σημαντικά τη παρουσία τους στην αγορά των επιβατικών μεταφορών, κυριολεκτικά υποκλέπτοντας σημαντικό μερίδιο του μεταφορικού έργου από τα ΤΑΞΙ.
Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, οι επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΞΙ, βιώνουν τα τελευταία χρόνια μια δραματική μείωση του εισοδήματος τους, με πολλούς από τους συναδέλφους μας, να αδυνατούν πλέον να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, να αδυνατούν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες και τα οχήματα τους, καθώς και να συντηρήσουν τις οικογένειες τους.
Με ευθύνη κυβερνητικών παραγόντων και εξαιτίας παρεμβάσεων επιχειρηματικών συμφερόντων, δεν διασφαλίστηκε αλλά ούτε και οργανώθηκε ουσιαστικά, ο μηχανισμός ελέγχου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται με Ε.Ι.Χ μετα οδηγού, και ουσιαστικά δεν τηρήθηκε το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. μετα οδηγού, όπου τελικά αυτές οι “παραλείψεις” οδήγησαν σε γιγάντωση της ανεξέλεγκτης δραστηριότητας και αδειοδότησης των Ε.Ι.Χ. μετα οδηγού, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς επίσης και ενίσχυσης των κινδύνων για την ασφάλεια τελικά και των ίδιων των επιβατών που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα μέσα, καθώς και της αλλοίωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας προς το επιβατικό κοινό.
Το προηγούμενο διάστημα, παρατηρήθηκε ότι αντί να νομοθετείτε και να θεσμοθετείτε η υγιής και σωστή λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων, ώστε να εξασφαλίζεται και ο συμπληρωματικός ρόλος που αρχικά όριζε η φιλοσοφία της αδειοδότησης τους, όπως παρουσιαζόταν από τους αρμόδιους υπουργούς, δυστυχώς, οι κυβερνήσεις παρείχαν περισσότερα κίνητρα στην αύξηση της παρουσίας αυτών των οχημάτων εις βάρος των ΤΑΞΙ, εθελοτυφλούσαν, μειώνοντας τις προϋποθέσεις και τους όρους λειτουργίας και αδειοδότησης των Ι.Χ. μετα οδηγού, μειώνοντας με συνεχόμενες νομοθετικές παρεμβάσεις τη διάρκεια ελάχιστης μίσθωσης αυτών των οχημάτων (απο 12ωρο σε 6ωρο, από 6ωρο σε 3ωρο, και από 3ωρο σε μισάωρο για ορισμένα νησιά) και αντίστοιχα μειώνοντας την ελάχιστη μίσθωση (από 120ευρώ σε 82ευρώ και σε 35ευρώ για ορισμένα νησιά), που οδήγησε σταδιακά στην άναρχη και με αθέμιτο ανταγωνισμό λειτουργία τους, χωρίς να παίρνεται υπόψη η ασφάλεια των επιβατών καθώς και η τεράστια φοροαποφυγή που πραγματοποιείται από πολλούς επιτήδειους στις επιβατικές μεταφορές.
Δυστυχώς ο κάθε ένας πλέον, εύκολα αντιλαμβάνεται ότι αυτή η στάση των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, ήταν και παραμένει εχθρική απέναντι στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες οδηγούς ΤΑΞΙ και είναι προκλητικό να μην παίρνονται υπόψη οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί μας, αλλά αντίθετα να παρατηρούμε ότι και η σημερινή κυβέρνηση με την στάση της, κλείνοντας το μάτι, αφήνει περιθώρια ώστε στο δημόσιο διάλογο, να θέτονται προς συζήτηση τα προκλητικά αιτήματα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις επιβατικές μεταφορές με Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα μετα οδηγού για την περαιτέρω απελευθέρωση του μεταφορικού έργου του ΤΑΞΙ, με αιτήματα που οδηγούν και τον οικονομικό και επαγγελματικό αφανισμό των επαγγελματιών επιχειρήσεων ΤΑΞΙ.
Δεν θα το επιτρέψουμε αυτό και ζητάμε τη συμπαράσταση όλων σας.
Δηλώνουμε ότι το επόμενο διάστημα θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να υπερασπιστούμε το μεταφορικό έργο που ανήκει διαχρονικά στα Επιβατικά Δημοσίας Χρήσεως ΤΑΞΙ προς όφελος των επιβατών, με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένων των νομικών ενεργειών, των κινητοποιήσεων, των ενημερώσεων στα ΜΜΕ, των ενημερώσεων στους ελεγκτικούς και εποπτικούς μηχανισμούς, στους αρμόδιους φορείς, στα υπουργεία, και βεβαίως τη ενημέρωση μας στο επιβατικό κοινό.
Φτάνει πια.
Δεν δεχόμαστε την υποκλοπή του μεταφορικού έργου του ΤΑΞΙ.
Δεν δεχόμαστε τον αφανισμό μας.